Vanlig onsdag och skolångest

Jag har som vanligt dåligt samvete igen. Har sovit bort halva dagen, igen. Det är bara så ofrestande att komma upp ur sängen på morginen när man bara kan ligga och mysa i sängen med sin pojkvän hela dagen istället men kom upp cirka halv 2 idag, åt frukorst och spelade lite kort med pojkvännen. Har sån sjuk tur i spel så jag vinner alltid, haha. Var också ute på gården och skjöt lite pilbåge, vilket gick väldigt bra igad. Har varit lite stel i armbågen ett par dagar och nu känns den mjukare och fick lite bättre poäng på tavlan. Har dock extremt ont i armen som jag håller bågen i och kinden eftersom att bågsträngen alltid slår mit armen och kinden hur jag än försöker. Jag måste köpa ett större skydd men känns onödigt eftersom att jag endå bara kan hålla på med sporten hemma i finland och inte i Göteborg eftersom att det inte finns ytor där det är säkert att skjuta pilbåge på. Men jag får se, har ju fått pojkvännen intresserad av bågskytte nu och är ganska säker på att det finns bågskytte organisationer i Göteborg. 
 
Idag har nog varit en av de tråkigare dagarna på sommarlovet också och tankarna krestsar mest runt skolan just nu. Jag vill verkligen bara inte åka dit igen. Har haft ett sjukt långt sommarlov eftersom att jag hoppade av skolan i maj p.ga min flytt till göteborg och alla underkända kurser som jag inte alls intresserade mig. Efter ett långt sommarlov blir man ju mer eller mindre van att vara hemma och lata sig, kunna sova när man vill och vakna när man vill och taggar ju verkligen inte väckning klockan 6 varje dag heller. 
Också en sak som oroar mig extremt mycket är vad det är för personer som kommer börja på min klass. Är det någon som kommer kunna acceptera mig där. Haha känns nästan lite löjligt att erkänna men tror ju verkligen att jag kommer bli utanför p.ga min finska dialekt, fast de flesta svenskana tycker ju att det är lite coolt endå. Får ofta höra kommentarer om min dialekt, om att den är fin men ibland förstår vissa inte vad jag säger och då måste jag upprepa mig. Jag som tycker det är sjukt pinsamt att upprepa sig. 
Linjen jag valde på Burgårdens Gymnasium är Barn Och Fritid lärling. Alltså, kommer jag vara i skolan 3 dagar och jobba på dagis 2 dagar. Jag kände att den linjen blir perfekt för mig eftersom att jag verkligen hatar att gå i skolan och på denna linjen får jag jobba på dagis lite mer. Lär mig också mycket lättare att testa på och inte bara sitta i skolan och läsa om det så det är iallafall någonting jag ser fram emot när det gäller skolan. Och jag hoppas verkligen jag är lika modig som jag var när jag började ettan förra året, okej visst, gick inte till bamba på en vecka för att jag inte vågade sitta med min klass men sedan började jag faktiskt våga prata med min klass och åh vad jag kommer sakna den. Vi var som en liten familj liksom. Hoppas verkligen det inte kommer vara någon mobbning inblandat och att alla kommer kunna vara tillsammans med varandra. 
 
Eftersom att jag inte komer lägga ut så mycket bilder på bloggen än eftersom att jag inte bloggar från min egen dator när jag är i Finland så kommer jag nog börja ha typ en ''dagens låt'' för vem älskar inte musik. Kommer säkert fortsätta med dagens låt efter att jag har varit i Finland också (kommer vara hemma i Göteborg den 15.8) för att jag lyssnar på så sjukt mycket musik hela tiden och gillar att dela med mig, haha.
 
Dagens låt:
Har lyssnat på Woodkid sen 2013 eller 2014 och jag hittade faktsikt denna låten över en serie som heter The 100. Jag hade inte hört denna innan och blev verkligen glad att jag hittade denna låten. Älskar hans röst också och den passade så himla bra in i serien. 
Allmänt | |
Upp