Kritisk joggingtur

Hej igen bloggen. Idag är ennu en dag då jag sovit till klockan 1.  Känner ju mig mer eller mindre misslyckad då ankarna om att vakna klockan 6 varje dag kommer.. Men nu ska jag vara positiv, ännu mer än en vecka kvar tills helvetet börjar! Yay! Idag har jag varit på en 4 km promenad med Markus och det känns jätte bra. Fick äntligen en Ponyta på Pokémon!!!!! Jag skrek av lycka, haha. Jag har också världens sämsta kondition och mitt försök till att jogga var kritisk. Jag hamnade typ i andnöd och vile inte fortsätta men klarade iallafall av några hundra meter tror jag. Känner mig iallafall en gnutta mer atletisk! Älskar att promenera och styrkesträna men joggning är ingenting för mig. Har velat kunna jogga sen jag var kanske 12 år men det har aldrig gått. Hade säkert bättre kondition när jag var 12 år iallafall, då satt jag ju inte innomhus och spelade dataspel varje dag utan då var jag ofta ute och lekte med hunden och kompisarna.  Var sedan i Kerava med mamma och pappa och Markus (pojkvän) och samlade Pokemons. Det var kul ända tills mina pokebollar tog slut. Sedan var jag ute och skjöt. Prickade bara röda. Najs.  
 
Snart ska jag åka tillbaka hem till Göteborg och jag tror inte att jag kommer ha samma hemlängtan som jag hade de första 2 månaderna. Jag kommer såklart alltid sakna min mamma men jag har ju henne på sociala medier och telefonen såklart. Måste också packa lite. Eftersom att vi bilar ner till Göteborg kan jag ta med nästan vad jag vill så ska iallafall ta med böcker, lite kläder, hårsaker som jag glömt hemma förra gången etc. Kanske lite hästsaker också vem vet. Förresten, mejlade till en hästägare i centrala Göteborg igår om hennes 180 cm i mankh. halvblod. Jag hoppas verkligen att hon inte har hittat en annan medryttare än.
 
Haha, förlåt jag är så otroligt idétorr men vill verkligen blogga om något. Ska vi köra en dagens outfit? Aa, men idag har jag en svart hoodie som är uppklippt på armbågarna och mjukisbyxor. Snyggt.
 
Dagens låt:
Lyssnat på denna i några år nu. Hitta den via filmmusik faktiskt. Ur en Disney Nature film om flamingos. Älskar denna låte, kan den även på piano faktiskt. En av de första låtarna som jag lärde mig utan noter som inte är en klassisk låt. Okej visst pianon i denna låten är inte som pop och indie låtar utan låter mer klassiskt. Otrolig känsla.
Allmänt | |
Upp